Feel it.


Unwritten words


The Author:
Hi Outsider. Im not a girl but not a women yet. I used to write what my mind thinking on. No harm but just about this round world and this little unmatured world in mind.
Kata. Ahad, 1 Mac 2015 >>4:53 PG
BACK TO TOP? | 0 Left Blogprints: Post a Comment

Percakapan mungkin.
Sebuah perkataan yang lahir dari mulut seorang manusia.

Aku juga manusia,
Jadi aku juga berkata setiap hari.
tidak lengkap rasanya hidup tanpa berkata.
you know, I feel alive when I can talk.
HAHAHAHAHA

Waktu aku masuk sekolah baru dulu kala,
ada yang Kata mulut aku macam bullet train,
Mengapa?
diorang Kata sikit pun diorang tak boleh cerna apa yang cuba aku sampaikan.
Laju macam bullet train Katanya.
Sebenarnya terkejut juga aku,
sebab hampir 15 tahun aku hidup tak pernah ada orang Kata aku Kata laju.
Marah? tak pun.
Aku tak cuba perlahakan kan pun.
Aku kata lagi dan lagi dan bertanya " Laju ke? "
Tak percaya.

Tapi,
bukan itu yang cuba aku Kata.

Sejak aku melangkah ke dunia baru,
ramai yang kurang senang dengan perbuatan aku.
Aku fikir, fikir dan fikir.
kerana sebelum ini aku hidup dengan bahagia.
kemudian aku sedar.
Oh mungkin dari perkataan yang keluar dari mulut ini.
Kata,

Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa

Maaflah,
Aku memang suka berkata tanpa berfikir.
lepas itu baru aku menyesal.
Think before act

Aku sedar.
Aku cuba.
Seriously, its not fun at all.
Cause Im very talkative.
Tapi jangan risau, aku masih mencuba.
Sebab dalam aku mencuba, aku lihat beribu kebaikan.
Aku cuma mahu Kata,
Jangan percaya apa yang aku cuba Kata,
kerana aku mungkin menipu.
Sebab aku berKata tanpa sedar.

Older Posts Newer Posts